FysioEllu hyödyntää Navisec Healthia etäterapiassa

Elina Ruotsala on Rovaniemeläinen fysio- ja ratsastusterapeutti. Hänen yrityksensä FysioEllu tuottaa fysioterapiaa, ratsastusterapiaa, koira-avusteista fysioterapiaa sekä allasterapiaa. Hän tarjoaa myös etäpalveluita, joiden toteuttamiseen hän käyttää Navisec Healthia. Haastattelimme Elinaa aiemmin liittyen hänen kokemuksiinsa palvelun kanssa. Voit lukea aiemman haastattelun täältä. Haastattelimme Elinaa nyt uudestaan ja kysyimme kuinka Navisec Healthin käyttö on sujunut. 

Elina on hyödyntänyt Navisec Healthia vaihtelevasti, eniten sille on ollut käyttöä silloin kun koronarajoitukset ovat estäneet vastaanottokäynnit. Keväällä 2022 Navisec on ollut taas enemmän käytössä etäterapiavälineenä. Elinalla on vaikeavammaisia asiakkaita joiden kanssa hän ei ole lähtenyt toteuttamaan etäkuntoutusta, sillä se ei ole ollut heille sopiva vaihtoehto. Ne asiakkaat, joiden kanssa Elina on toteuttanut etäkuntoutusta ovat olleet siihen tyytyväisiä. Joillekin on ollut jopa helpompaa puhua terapeutin kanssa etäyhteydellä kuin vastaanotolla. Erityisesti asiakkaat joiden toimintakyky on hyvällä tasolla, hyötyvät Navisec Healthin kaltaisesta palvelusta ja sitä pystytään hyödyntämään monipuolisesti. Etäyhteydellä pystyy tekemään monipuolisten harjoitusten lisäksi myös esimerkiksi tanssillisia harjoituksia terapiassa.  

Elina on hyödyntänyt Navisec Healthia esimerkiksi niin, että hän täyttää erilaisia lomakkeita tai käy kuntoutuspalautteen läpi yhdessä asiakkaan kanssa. Se onnistuu videopuhelussa kätevästi näytönjako-ominaisuuden avulla. Asiakkaat täyttävät myös esimerkiksi esitietolomakkeen ja miettivät omia jakson tavoitteita Navisec Healthissa. Kela vaatii, että kuntoutusasiakkailta mitataan elämänlaatua, Navisecissa on tätä varten RAND36 sekä WHOQOL-BREF elämänlaatumittarit. Nämä pystytään lähettämään asiakkaille kätevästi Navisec Healthin kautta, asiakas täyttää lomakkeen Navisecissa ja terapeutti näkee tulokset sieltä.  

Ratsastusterapia-asiakkaille Elina on lähettänyt Navisec Healthin kautta ohjeistuksia terapiaan liittyen ennen ensimmäistä käyntiä. Niissä on esim. käytännön ohjeita siitä miten terapiatallilla tulee toimia. Näin ensi kertaa ratsastusterapiassa käyvä asiakas pääsee tutustumaan etukäteen tallin toimintaan ja sääntöihin, mitkä ovat iso osa terapian turvallisuutta. Tämä auttaa esimerkiksi siihen ettei ensimmäinen käynti jännitä niin paljon ja ohjeiden läpikäyminen on nopeampaa, kun niihin on tutustunut jo aiemmin. 

Me haluamme kehittää Navisec Healthia jatkuvasti eteenpäin, jotta se vastaa mahdollisimman hyvin asiakkaiden tarpeita. Kysyimme Elinalta mitä asioita Navisec Healthiin tulisi hänen mielestään kehittää. Hän ei osannut suoraan nimetä ominaisuuksia joita hän kaipaisi Navisec Healthiin, mutta koulutukset palvelun eri ominaisuuksien tehokkaaseen hyödyntämiseen voisivat olla hyödyllisiä. Elina totesi, ettei ole välttämättä ehtinyt perehtyä vielä ihan kaikkiin palvelussa jo oleviin ominaisuuksiin. Tarvittavat asiat on pystynyt hoitamaan Navisec Healthilla ja erityisen tärkeää on se, että palvelu on turvallinen ja täyttää esimerkiksi Kelan ja Valviran vaatimukset.

 

 

Haluaisitko tutustua tarkemmin Navisec Healthiin ja sen monipuolisiin ominaisuuksiin?
Tilaa palvelun esittelyvideo sähköpostiisi tai varaa aika maksuttomaan etäesittelyyn!

About the author